6 september 2013

Valse start

Ons Meisje kwam bij ons wonen toen ze ruim 4 maanden oud was. In pleegzorgtermen is dit vrij kort na de geboorte. Regelmatig merk ik echter dat we de buiten de boot vallen doordat we die eerste 4 maanden misten.

Meis is gans de afgelopen winter (die duurde tot juni...) ziek geweest. Oorontstekingen, bronchitis, buikgriep, angines, ... Alles passeerde meermaals de revue.
Nu Meis opnieuw naar de crèche gaat, is ze sinds dag 3 alweer doorlopend verkouden. Vannacht kreeg ze heel hoge koorts en deze ochtend werd een angine vastgesteld door de huisarts.
Blijkt dat ons Meisje weinig weerstand heeft. Aan de slag met koninginnebrij en Echinacea!

In de media is er een discussie gaande rond het nut van het bijgeven van vitamine D. Ik heb er (nog) geen mening over en wil deze discussie hier niet voeren. Wat ik doorheen de gesprekken rond vitamine D ontdekte, is dat het aan te raden is om kinderen tot 1 jaar standaard vitamine D te geven. Kind & Gezin, mijn huisarts en Meis' pediater hebben dat nooit geadviseerd. Blijkbaar wordt deze info verdeeld via de materniteiten. Meis kreeg dus, sinds ze bij ons woont, geen vitamine D.
Lees ik deze week toevallig op het net dat vitamine D het immuunsusteem versterkt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten